Działalność opiniodawcza w 2012 roku
Działalność opiniodawcza w miesiącu grudniu
21 stycznia 2013 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu listopadzie
14 grudnia 2012 r.
Wyniki opiniowania Informacji o przebiegu wykonania budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin za I półrocze 2012 r.
Na podstawie art. 266 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych wójtowie, burmistrzowie, prezydenci oraz zarządy powiatów, województwa i związków gmin przedstawiły Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Opolu informację o przebiegu wykonania budżetów za pierwsze półrocze 2012 roku
15 listopada 2012 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu październiku
6 listopada 2012 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu wrześniu
8 października 2012 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu sierpniu
21 września 2012 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu lipcu
27 sierpnia 2012 r.
Wyniki opiniowania sprawozdań z wykonania budżetu j.s.t. oraz związków za 2011 r.
Zgodnie z art. 267 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, wójtowie (burmistrzowie, prezydenci miast) oraz zarządy powiatów, województwa i związków przedstawiły Regionalnej Izbie Obrachunkowej sprawozdania z wykonania budżetu za 2011 r.
W okresie od 28 marca do 15 maja br. składy orzekające Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu, na podstawie art. 13 pkt 5 w związku z art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych, opiniowały przedłożone sprawozdania. Łącznie zostało wydanych 89 opinii, w tym 83 pozytywne (93,3%), 6 z uwagami (6,7%). Opinii negatywnych nie wydano.
6 sierpnia 2012 r.
Wyniki opiniowania wniosków Komisji Rewizyjnych w sprawie absolutorium za 2011 r.
Zgodnie z art. 270 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, komisja rewizyjna organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego rozpatruje sprawozdanie finansowe, sprawozdanie z wykonania budżetu wraz z opinią regionalnej izby obrachunkowej o tym sprawozdaniu oraz informację o stanie mienia jednostki samorządu terytorialnego, następnie przygotowuje wniosek w sprawie udzielenia bądź nieudzielenia absolutorium oraz przekazuje go do organu stanowiącego j.s.t., jak również do regionalnej izby obrachunkowej.
W okresie od 16 kwietnia do 25 czerwca 2012 r. składy orzekające Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu zaopiniowały 89 złożonych wniosków komisji rewizyjnych w sprawie udzielenia absolutorium organowi wykonawczemu za 2011 rok. Do tutejszej Izby nie wpłynęły wnioski o nieudzielanie absolutorium. Wydano 88 opinii pozytywnych i 1 opinię z uwagami. Żaden wniosek komisji rewizyjnej nie został zaopiniowany negatywnie ani z zastrzeżeniami.
16 lipca 2012 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu czerwcu
6 lipca 2012 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu maju
6 czerwca 2012 r.
Wyniki opiniowania prawidłowości planowanej kwoty długu jednostek samorządu terytorialnego
Zgodnie z art. 230 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych , Regionalna Izba Obrachunkowa w Opolu, na podstawie przyjętej przez jednostki samorządu terytorialnego województwa opolskiego wieloletniej prognozy finansowej oraz uchwały budżetowej na 2012 rok, wydała opinie w sprawie prawidłowości planowanej kwoty długu jednostek samorządu terytorialnego wynikającej z planowanych i zaciągniętych zobowiązań. Łącznie zostały wydane 84 opinie, w tym 77 opinii pozytywnych, 4 opinie z uwagami, 3 opinie z zastrzeżeniami. Opinii negatywnych nie wydano.
23 maja 2012 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu kwietniu
9 maja 2012 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu marcu
18 kwietnia 2012 r.
Wyniki opiniowania możliwości sfinansowania deficytu określonego w uchwale budżetowej przez jednostki samorządu terytorialnego na 2012 rok
Składy orzekające Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu opiniowały możliwość sfinansowania deficytu przedstawionego przez jednostki samorządu terytorialnego województwa opolskiego w uchwałach budżetowych na 2012 rok.
Deficyt budżetowy został zaplanowany w uchwałach budżetowych 64 jednostek samorządu terytorialnego. Składy orzekające, oceniając możliwość sfinansowania deficytu przez te jednostki, wydały 63 opinie pozytywne i 1 opinię z uwagami.
12 kwietnia 2012 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu lutym
15 marca 2012 r.
Wyniki opiniowania projektów uchwał w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na 2012 r.
W okresie od 10 listopada do 18 listopada 2011 r. zarządy jednostek samorządu terytorialnego przedkładały do tutejszej Izby, w celu zaopiniowania, projekty uchwał w sprawie wieloletniej prognozy finansowej (WPF) na 2012 r.
Składy orzekające, na podstawie art. 13 pkt 12, w związku z art. 19 ust. 2 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych, opiniowały przedłożone projekty WPF na 2012 rok. Łącznie wydano 89 opinii, w tym 79 pozytywnych (88,8%), 6 z uwagami (6,7%), 4 z zastrzeżeniami (4,5%). Opinii negatywnych nie wydano.
22 lutego 2012 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu styczniu
15 lutego 2012 r.
Wyniki opiniowania projektów uchwał budżetowych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin na 2012 r.
W okresie od 10 listopada do 18 listopada 2011 r. zarządy jednostek samorządu terytorialnego przedkładały do tutejszej Izby, w celu zaopiniowania, projekty uchwał budżetowych na 2012 r. Zgodnie z ustawowym terminem, określonym w art. 238 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, tj. do 15 listopada, do Izby wpłynęło 69 projektów.
Składy orzekające na podstawie art. 13 pkt 3, w związku z art. 19 ust. 2 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych, opiniowały przedłożone projekty budżetów na 2012 rok, do których dołączone zostały uzasadnienia oraz materiały informacyjne. Łącznie wydano 89 opinii, w tym 77 (86,5%) pozytywnych, 11 (12,4%) z uwagami i 1 (1,1%) z zastrzeżeniami. Opinii negatywnych nie wydano.
14 lutego 2012 r.
Wyniki opiniowania możliwości sfinansowania deficytu określonego w projekcie uchwały budżetowej przez jednostki samorządu terytorialnego na 2012 rok
Na podstawie art. 13 pkt 10 i art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych, w związku z art. 246 ust. l ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, składy orzekające Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu opiniowały możliwość sfinansowania deficytu przedstawionego przez jednostki samorządu terytorialnego województwa opolskiego (jak również związki gmin) w projektach uchwał budżetowych na 2012 rok. Łącznie zostało wydanych 61 opinii o możliwości sfinansowania deficytu, w tym 60 opinii pozytywnych.
31 stycznia 2012 r.
Opublikował: Lubczyński Maciej Data publikacji: 07-12-2011 08:15