Wykaz rzeczowy publikacji zamieszczonych w Biuletynach RIO w 2000 roku
|
Nr Biuletynu |
Strona |
|
I. Z PRAC KOLEGIUM |
|||
1. |
Wyniki badania uchwał budżetowych na 2000 rok |
1 |
2-3 |
2. |
Opiniowanie przez RIO w Opolu sprawozdań z realizacji budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz związków komunalnych w 1999r. |
1 |
3-4 |
3. |
Wyniki badania uchwał organów gmin, powiatów i samorządu województwa zmieniających budżety na 2000 rok oraz innych uchwał w sprawach finansowych |
2 |
2-4 |
4. |
Wyniki opiniowania informacji o przebiegu wykonania budżetów jednostek samorządu terytorialnego za I półrocze 2000r. |
3 |
2-4 |
II. ANALIZY |
|||
1. |
Finanse gmin województwa opolskiego w latach 1996 – 1998 |
Nr Specjalny |
|
2. |
Realizacja budżetów gmin województwa opolskiego w 1999 roku |
1 |
3-4 |
3. |
Dochody i wydatki miasta na prawach powiatu – Opola w 1999 roku |
1 |
24-28 |
4. |
Dochody i wydatki samorządowego województwa opolskiego za 1999 rok |
2 |
6-9 |
5. |
Dochody i wydatki powiatów województwa opolskiego za 1999 rok |
2 |
10-18 |
6. |
Wydatki w formie dotacji z budżetów jednostek samorządu terytorialnego w 1999 roku w województwie opolskim |
3 |
6-11 |
III. DYSCYPLINA FINANSÓW PUBLICZNYCH |
|||
1. |
Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych z tytułu naruszenia zasady, formy i trybu postępowania przy udzieleniu zamówienia publicznego |
1 |
35-37 |
2. |
Działalność Komisji orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w roku 1999 |
1 |
38-39 |
IV. KONTROLA GOSPODARKI FINANSOWEJ GMIN |
|||
1. |
Kontrola gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego w świetle uprawnienia do zgłaszania zastrzeżeń |
2 |
19-23 |
2. |
Naruszenia dyscypliny finansów publicznych stwierdzone w toku kontroli przeprowadzonych w jednostkach samorządu terytorialnego w 1999 roku w I kwartale 2000r. |
3 |
12-15 |
V. GOSPODARKA FINANSOWA |
|||
1. |
Kwartalne sprawozdania z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego |
1 |
29-32 |
2. |
Ewidencja księgowa kredytów i pożyczek w budżecie jednostki samorządu terytorialnego /cz.I/ |
1 |
32-34 |
3. |
Ewidencja księgowa wybranych operacji gospodarczych /cz.II/ |
2 |
24 |
4. |
Ujmowanie w księgach rachunkowych i sprawozdawczości dochodów z mienia komunalnego w sytuacji, gdy gmina powierzyła gospodarowanie nim innej jednostce |
2 |
26-26 |
5. |
Nowa klasyfikacja środków trwałych a podatek od nieruchomości |
2 |
28-30 |
6. |
Badanie sprawozdania finansowego zakładu opieki zdrowotnej |
3 |
15-23 |
7. |
Środki pieniężne i rachunki bankowe w ewidencji urzędu jednostki samorządu terytorialnego |
3 |
24-28 |
Pytania i odpowiedzi |
|||
- |
Zwrot kosztów radnego z tytułu dojazdu na posiedzenie komisji i sesji |
1 |
43 |
- |
Umorzenie należności za pobyt wychowanka w domu dziecka |
1 |
43 |
- |
Dofinansowanie budowy składowiska odpadów oraz Jednostek Gaśniczych Powiatowej Straży Pożarnej w zakresie prowadzenia przez gminę z terenu powiatu akcji ratownictwa ekologicznego |
1 |
44 |
- |
Dofinansowanie linii komputerowej dla Policji ze środków na przeciwdziałanie Alkoholizmowi |
1 |
44 |
- |
Opłaty ponoszone przez nauczycieli za użytkowanie gruntów |
1 |
44 |
- |
Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – odpis podstawowy, świadczenie urlopowe dla nauczycieli |
2 |
34-35 |
- |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
2 |
35-36 |
- |
Porozumienie pomiędzy gminą a spółdzielnią w sprawie utworzenia terenu rekreacyjnego |
2 |
37 |
- |
Dotacje z budżetu miasta na remont budynku PSSE oraz dla Caritas |
2 |
38 |
- |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
3 |
35-36 |
- |
Świadczenie urlopowe dla nauczycieli finansowane z ZFŚS |
3 |
36-37 |
- |
Udział czynu społecznego w zadaniu inwestycyjnym gminy a procedura przetargowa |
3 |
38-39 |
- |
Podział zamówienia publicznego na części |
3 |
38-39 |
- |
Partycypacja w kosztach remontu i modernizacji drogi wojewódzkiej |
3 |
38-40 |
- |
Stypendia socjalne i za wyniki w nauce |
3 |
40 |
- |
Nagrody pieniężne i za szczególne osiągnięcia sportowe |
3 |
40 |
- |
Dotacja z budżetu powiatu dla Zrzeszenia producentów Rolnych |
3 |
40 |
- |
Sprzedaż części materiałów promocyjnych przez Urząd Miejski |
3 |
41 |
- |
Obliczanie “wolnych środków” |
3 |
41-42 |
VI. PODATKI |
|||
1. |
Nowe regulacje prawne związane z działalnością organów podatkowych gmin |
3 |
30-33 |
Pytania i odpowiedzi |
|||
- |
Opodatkowanie powierzchni użytkowej budynku– wejścia do klatek schodowych, do biura, do piwnic |
2 |
38 |
- |
Podatek VAT w gminie |
3 |
37 |
- |
Zbywanie wierzytelności podatkowej gminy sobie trzeciej |
3 |
42 |
- |
Obowiązek podatkowy najemcy lokalu, będącego własnością Skarbu Państwa lub gminy |
3 |
42 |
VII. WYJAŚNIENIA, INTERPRETACJE URZĘDÓW CENTRALNYCH |
|||
Gospodarka finansowa |
|||
1. |
Interpretacje Ministerstwa Finansów dotyczące sprawozdawczości |
2 |
39 |
2. |
Zaciągnięcie kredytu jako usługa w rozumieniu ustawy o zamówieniach publicznych |
2 |
42 |
3. |
Włączanie do budżetu środków z Krajowego Urzędu Pracy |
3 |
43 |
4. |
Odsetki od środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska |
3 |
43 |
5. |
Interpretacja art. 87 d ustawy z dnia 31 stycznia 1980 r. O ochronie i kształtowaniu środowiska |
3 |
44 |
Podatki |
|||
1. |
Określenie nazwy organu podatkowego właściwego do wydania decyzji |
1 |
45 |
2. |
Zaniechanie poboru wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób niepełnosprawnych |
1 |
45 |
3. |
Opodatkowanie podatkiem od nieruchomości zakładów opieki zdrowotnej |
2 |
39 |
Opublikował: Lubczyński Maciej Data publikacji: 04-01-2006 13:41