Działalność opiniodawcza w 2018 roku
Wyniki opiniowania Informacji o przebiegu wykonania budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin za I półrocze 2018 r.
Na podstawie art. 266 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych wójtowie, burmistrzowie, prezydenci oraz zarządy powiatów, województwa i związków gmin przedstawiły Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Opolu informację o przebiegu wykonania budżetów za pierwsze półrocze 2018 roku.
13 luty 2019 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu grudniu:
10 stycznia 2019 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu listopadzie:
10 stycznia 2019 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu październiku:
22 listopada 2018 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu wrześniu:
18 października 2018 r.
Wyniki opiniowania wniosków Komisji Rewizyjnych w sprawie absolutorium za 2017 r.
Na podstawie art. 18a ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym art. 16 ust. 3 ustawy o samorządzie powiatowym i art. 30 ust. 3 ustawy o samorządzie województwa, komisja rewizyjna opiniuje wykonanie budżetu j.s.t. i występuje do rady gminy, powiatu, sejmiku województwa lub zgromadzenia związku z wnioskiem o udzielenie bądź nieudzielenie absolutorium organowi wykonawczemu.
W okresie od 26 marca do 25 czerwca 2018 r., składy orzekające Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu zaopiniowały 85 złożonych wniosków komisji rewizyjnych w sprawie udzielenia absolutorium oraz 3 wnioski o nieudzielenie absolutorium dla organu wykonawczego za 2017 rok. Wydano 85 opinii pozytywnych (96,7%), 1 opinię z uwagami (1,1%), 1 opinię z zastrzeżeniami (1,1%) oraz 1 opinię negatywną (1,1%).
18 października 2018 r.
Wyniki opiniowania sprawozdań z wykonania budżetu j.s.t. oraz związków za 2017 r.
Zgodnie z art. 267 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych wójtowie (burmistrzowie, prezydenci miast) oraz zarządy powiatów, województwa i związków gmin przedstawiły Regionalnej Izbie Obrachunkowej sprawozdania z wykonania budżetu za 2017 rok.
W okresie od 14 marca do 4 maja 2018 r. składy orzekające Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu, na podstawie art. 13 pkt 5 w związku z art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych, opiniowały przedłożone sprawozdania. Łącznie zostało wydanych 88 opinii, w tym 82 pozytywne (93,2%), 2 opinie z uwagami (2,3%) oraz 4 opinie z zastrzeżeniami (4,5%).Opinii negatywnych nie wydano.
18 października 2018 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu sierpniu:
18 września 2018 r.
Wyniki opiniowania prawidłowości planowanej kwoty długu jednostek samorządu terytorialnego na 2018 r.
Zgodnie z art. 230 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, Regionalna Izba Obrachunkowa w Opolu, na podstawie przyjętej przez jednostki samorządu terytorialnego województwa opolskiego wieloletniej prognozy finansowej oraz uchwały budżetowej na 2018 rok, wydała opinie w sprawie prawidłowości planowanej kwoty długu jednostek samorządu terytorialnego wynikającej z planowanych i zaciągniętych zobowiązań. Łącznie zostało wydanych 81 opinii, w tym 76 opinii pozytywnych, 2 opinie z uwagami i 3 opinie z zastrzeżeniami. Opinii negatywnych nie wydano.
21 sierpnia 2018 r.
Wyniki opiniowania możliwości sfinansowania deficytu określonego w uchwale budżetowej przez jednostki samorządu terytorialnego na 2018 rok.
Na podstawie art. 13 pkt 10 i art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych, w związku z art. 246 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, składy orzekające Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu opiniowały możliwość sfinansowania deficytu przedstawionego przez jednostki samorządu terytorialnego województwa opolskiego (jak również związki gmin) w uchwałach budżetowych na 2018 rok.
Deficyt budżetowy został zaplanowany w uchwałach budżetowych 75 jednostek samorządu terytorialnego. W dwóch przypadkach skład orzekający z zastrzeżeniem ocenił możliwość sfinansowania deficytu.
21 sierpnia 2018 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu lipcu:
21 sierpnia 2018 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu czerwcu:
13 lipca 2018 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu maju:
13 lipca 2018 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu kwietniu:
16 maja 2018 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu marcu:
11 kwietnia 2018 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu lutym:
16 marca 2018 r.
Wyniki opiniowania możliwości sfinansowania deficytu określonego w projekcie uchwały budżetowej przez jednostki samorządu terytorialnego na 2018 rok.
Na podstawie art. 13 pkt 10 i art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych, w związku z art. 246 ust. l ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, Składy orzekające Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu opiniowały możliwość sfinansowania deficytu przedstawionego przez jednostki samorządu terytorialnego województwa opolskiego (jak również związki gmin) w projektach uchwał budżetowych na 2018 rok.
Deficyt budżetowy zaplanowało w projektach budżetów na 2018 r. 75 jednostek samorządu terytorialnego. Składy orzekające oceniając możliwość sfinansowania deficytu przez te jednostki wydały 72 opinie pozytywne, 2 opinie z uwagami i 1 opinię z zastrzeżeniami. Opinii negatywnych nie wydano.
2 marca 2018 r.
Wyniki opiniowania projektów uchwał w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na 2018 r.
W okresie od 18 października do 28 listopada 2017 r. jednostki samorządu terytorialnego przedkładały do tutejszej Izby, w celu zaopiniowania, projekty uchwał w sprawie wieloletniej prognozy finansowej (WPF) na 2018 r.
Składy orzekające, na podstawie art. 13 pkt 12 w związku z art. 19 ust. 2 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych, opiniowały przedłożone projekty WPF na 2018 rok. Łącznie wydano 88 opinii, w tym 80 (90,9%) pozytywnych, 5 (5,7%) z uwagami, 2 (2,3%) z zastrzeżeniami oraz 1 (1,1%) opinię negatywną.
2 marca 2018 r.
Wyniki opiniowania projektów uchwał budżetowych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin na 2018 r.
W okresie od 17 października do 22 listopada 2017 r. jednostki samorządu terytorialnego przedkładały do tutejszej Izby, w celu zaopiniowania, projekty uchwał budżetowych na 2018 r. Zgodnie z ustawowym terminem, określonym w art. 238 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, tj. do 15 listopada, do Izby wpłynęło 66 projektów.
Składy orzekające na podstawie art. 13 pkt 3 w związku z art. 19 ust. 2 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych, opiniowały przedłożone projekty budżetów na 2018 rok, do których dołączone zostały uzasadnienia oraz materiały informacyjne. Łącznie wydano 88 opinii, w tym 80 (90,9%) pozytywnych, 4 opinie z uwagami oraz 4 opinie z zastrzeżeniami (9,1%). Opinii negatywnych nie wydano.
2 marca 2018 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu styczniu:
2 marca 2018 r.
Data publikacji: 02-03-2018 09:38
Data modyfikacji: 13-02-2019 08:47