Działalność opiniodawcza w 2019 roku
Wyniki opiniowania za 2019 r. wniosków jednostek samorządu terytorialnego w sprawie możliwości spłaty kredytu, pożyczki, wykupu papierów wartościowych oraz innych zobowiązań zaliczanych do tytułu dłużnego, o którym mowa w art. 72 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych.
Na podstawie art. 19 ust. 2 w związku z art. 13 pkt 1 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych, składy orzekające Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu wydawały opinie o możliwości spłaty kredytu, pożyczki, innych zobowiązań zaliczanych do tytułu dłużnego, a także o możliwości wykupu papierów wartościowych. W roku 2019 składy orzekające wydały łącznie 73 opinie w tym zakresie, z czego 68 opinii pozytywnych (93,1%), 4 z uwagami bądź zastrzeżeniami (5,5%) i 1 negatywną (1,4%).
17 lutego 2020 r.
Wyniki opiniowania Informacji o przebiegu wykonania budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin za I półrocze 2019 r.
Na podstawie art. 266 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych wójtowie, burmistrzowie, prezydenci oraz zarządy powiatów, województwa i związków gmin przedstawiły Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Opolu informację o przebiegu wykonania budżetów za pierwsze półrocze 2019 roku.
12 lutego 2020 r.
Wyniki opiniowania wniosków Komisji Rewizyjnych w sprawie absolutorium za 2018 r.
Na podstawie art. 18a ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym, art. 16 ust. 3 ustawy o samorządzie powiatowym i art. 30 ust. 3 ustawy o samorządzie województwa, komisja rewizyjna opiniuje wykonanie budżetu j.s.t. i występuje do rady gminy, powiatu, sejmiku województwa lub zgromadzenia związku z wnioskiem o udzielenie bądź nieudzielenie absolutorium organowi wykonawczemu.
W okresie od 18 kwietnia do 19 czerwca 2019 r., składy orzekające Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu zaopiniowały 87 złożonych wniosków komisji rewizyjnych w sprawie udzielenia absolutorium oraz 1 wniosek o nieudzielenie absolutorium dla organu wykonawczego za 2018 rok. Wydano 83 opinie pozytywne (94,3%), 4 opinie z uwagami (4,6%), 1 opinię z zastrzeżeniami (1,1%). Opinii negatywnych nie wydano.
12 lutego 2020 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu grudniu:
17 stycznia 2020 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu listopadzie:
17 stycznia 2020 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu październiku:
27 listopada 2019 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu wrześniu:
15 października 2019 r.
Wyniki opiniowania sprawozdań z wykonania budżetu j.s.t. oraz związków za 2018 r.
Zgodnie z art. 267 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, wójtowie (burmistrzowie, prezydenci miast) oraz zarządy powiatów, województwa i związków gmin przedstawiły Regionalnej Izbie Obrachunkowej sprawozdania z wykonania budżetu za 2018 r.
W okresie od 22 marca do 14 maja br. składy orzekające Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu, na podstawie art. 13 pkt 5 w związku z art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych, opiniowały przedłożone sprawozdania. Łącznie zostało wydanych 88 opinii, w tym 81 pozytywnych (93,2%), 3 opinie z uwagami (2,3%) oraz 4 opinie z zastrzeżeniami (4,5%).Opinii negatywnych nie wydano.
Działalność opiniodawcza w miesiącu sierpniu:
11 września 2019 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu lipcu:
14 sierpnia 2019 r.
Wyniki opiniowania prawidłowości planowanej kwoty długu jednostek samorządu terytorialnego na 2019 r.
Zgodnie z art. 230 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, Regionalna Izba Obrachunkowa w Opolu, na podstawie przyjętej przez jednostki samorządu terytorialnego województwa opolskiego wieloletniej prognozy finansowej oraz uchwały budżetowej na 2019 rok, wydała opinie w sprawie prawidłowości planowanej kwoty długu jednostek samorządu terytorialnego wynikającej z planowanych i zaciągniętych zobowiązań. Łącznie zostało wydanych 79 opinii, w tym 65 opinii pozytywnych, 11 opinii z uwagami i 3 opinie z zastrzeżeniami. Opinii negatywnych nie wydano.
8 sierpnia 2019 r.
Wyniki opiniowania możliwości sfinansowania deficytu określonego w uchwale budżetowej przez jednostki samorządu terytorialnego na 2019 rok.
Na podstawie art. 13 pkt 10 i art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych, w związku z art. 246 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, składy orzekające Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu opiniowały możliwość sfinansowania deficytu przedstawionego przez jednostki samorządu terytorialnego województwa opolskiego (jak również związki gmin) w uchwałach budżetowych na 2019 rok.
Deficyt budżetowy został zaplanowany w uchwałach budżetowych 67 jednostek samorządu terytorialnego. W trzech przypadkach skład orzekający z uwagami ocenił możliwość sfinansowania deficytu.
8 sierpnia 2019 r.
Wyniki opiniowania możliwości sfinansowania deficytu określonego w projekcie uchwały budżetowej przez jednostki samorządu terytorialnego na 2019 rok.
Na podstawie art. 13 pkt 10 i art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych, w związku z art. 246 ust. l ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, Składy orzekające Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu opiniowały możliwość sfinansowania deficytu przedstawionego przez jednostki samorządu terytorialnego województwa opolskiego (jak również związki gmin) w projektach uchwał budżetowych na 2019 rok.
Deficyt budżetowy zaplanowało w projektach budżetów na 2019 r. 68 jednostek samorządu terytorialnego. Składy orzekające oceniając możliwość sfinansowania deficytu przez te jednostki wydały 66 opinii pozytywnych i 2 opinie z uwagami. Opinii negatywnych nie wydano. W pozostałych 19 jednostkach samorządu terytorialnego, ich organy wykonawcze, sporządzając projekt uchwały budżetowej na 2019 rok, ustaliły dochody w wysokości wyższej niż wydatki, natomiast w 1 przypadku zaprojektowano budżet zrównoważony.
8 sierpnia 2019 r.
Wyniki opiniowania projektów uchwał w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na 2019 r.
W okresie od 29 października do 27 listopada 2018 r. jednostki samorządu terytorialnego przedkładały do tutejszej Izby, w celu zaopiniowania, projekty uchwał w sprawie wieloletniej prognozy finansowej (WPF) na 2019 r.
Składy orzekające, na podstawie art. 13 pkt 12 w związku z art. 19 ust. 2 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych, opiniowały przedłożone projekty WPF na 2019 rok. Łącznie wydano 88 opinii, w tym 70 (79,6%) pozytywnych, 12 (13,6%) z uwagami, 5 (5,7%) z zastrzeżeniami oraz 1 (1,1%) opinię negatywną.
8 sierpnia 2019 r.
Wyniki opiniowania projektów uchwał budżetowych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin na 2019 r.
W okresie od 26 października do 27 listopada 2018 r. jednostki samorządu terytorialnego przedkładały do tutejszej Izby, w celu zaopiniowania, projekty uchwał budżetowych na 2019 r. Zgodnie z ustawowym terminem, określonym w art. 238 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, tj. do 15 listopada, do Izby wpłynęło 61 projektów.
Składy orzekające na podstawie art. 13 pkt 3 w związku z art. 19 ust. 2 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych, opiniowały przedłożone projekty budżetów na 2019 rok, do których dołączone zostały uzasadnienia oraz materiały informacyjne. Łącznie wydano 88 opinii, w tym 82 (93,2%) pozytywne, 4 (4,6%) opinie z uwagami, 1 (1,1%) opinię z zastrzeżeniami oraz 1 (1,1%) opinię negatywną.
8 sierpnia 2019 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu czerwcu:
5 lipca 2019 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu maju:
5 lipca 2019 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu kwietniu:
24 maja 2019 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu marcu:
24 kwietnia 2019 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu lutym:
13 marca 2019 r.
Działalność opiniodawcza w miesiącu styczniu:
13 marca 2019 r.
Opublikował: Magdalena Paroń Data publikacji: 13-03-2019 12:49
Modyfikował: Magdalena Paroń Data modyfikacji: 17-02-2020 14:39